رئیس پلیس آگاهی تهران مطرح کرد؛

دستگیری و انهدام باند ۷ نفره سارقین به عنف 

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: باند ۷ نفره سارقان به ۵۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر معترف شدند. 

 سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت‌های سریالی از شهروندان در سطح شهر تهران و وصول شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات اطلاعاتی و میدانی دریافتند؛ تعدادی از سارقان شبانه به صورت تشکیل تیم‌های ۲ نفره و ۳ نفره با استفاده از ۲ دستگاه موتور سیکلت هندا و کلیک با ایجاد رعب و وحشت و بکارگیری از سلاح سرد اقدام به سرقت تلفن همراه و طلاجات از شهروندان می‌نمودند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از ادامه سرقت‌ها تحقیقات گسترده اطلاعاتی و کارآگاهی خود را آغاز نموده و در ادامه متوجه شدند که یک باند متشکل از ۷ تن افراد ۲۵ تا ۳۰ ساله در سطح شهر تهران اقدام به سرقت می‌کنند. 

وی ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی طی مراقبت‌های شبانه روزی و بکارگیری از شیوه‌های نوین کشف جرم موفق شدند مخفیگاه هفت تن از این باند را شناسایی و با تشکیل ۷ تیم عملیاتی پس از سازماندهی، توجیه و آموزش، طی عملیات‌های همزمان و غافلگیرانه در مناطق جنوب شهر تهران دستگیر و از محل اختفاء آنان ۲ دستگاه موتورسیکلت، ۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۵ قبضه سلاح سرد (چاقو و قمه) و یک قبضه سلاح کمری کشف و ضبط و به همراه متهمین به اداره پنجم منتقل گردیدند.

سردار، ولی پور گودرزی در ادامه بیان داشت: در تحقیقات علیرغم انکار و کتمان حقیقت، نامبردگان پس از مواجهه با مستندات و دلایل موجود، به ارتکاب حدود ۵۰ فقره سرقت بعنف و قاپزنی در سطح شهر تهران اعتراف می‌نمایند.

این مقام انتظامی در ادامه با بیان اینکه کارآگاهان در حال شناسایی مالخران اموال مسروقه هستند، خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، جهت کشف دیگر جرائم و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
شاهرخ
۰۰:۳۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
این همه می گیرید کجا نگهداری می کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
مگر سارق به غیر عنف هم داریم؟ یعنی صاحب مال با کمال میل دارایی خود را به سارق تسلیم کرده است. مگه داریم؟؟ این چه اصطلاحات نامعقولی است که می سازید؟
آخرین اخبار